Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

søndag 9. desember 2007

Hvordan kan elevene få grunnleggende ferdigheter i digital kompetanse?

Holder det å bruke ITL? Hjelper det å spe på med enkelte øvelser hvor vi bruker et gratis verktøy som vi finner på nettet med et brukergrensesnitt som gjør at vi kan ta det i bruk samme undervisningstime? Det er kanskje dette jeg gjør litt i blinde i bloggen min norske digitekster? Jeg tror jeg over jul vil samle noen kollegaer som er interessert og se litt nøyere på hva som egentlig står i læreplanene om dette og hvordan vi kan praktisere det på vår skole. Jeg har åpnet en wiki jeg har kalt Digiped som vi kan bruke til dette.

Ingen kommentarer: