Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

mandag 7. april 2008

Refleksjonsnotat 2

Da er det tid for å skrive refleksjonsnotat 2. Dette blir en videreføring av refleksjonsnotat 1, og jeg ser at det har noen nye små skritt i retning av innovasjonsarbeid.

Ressursbank
Dette utvikler seg videre, hvordan skal vi beholde ressursene våre?

Blogger
Hvordan kan vi nå målene i norskfaget ved bruk av blogger? Jeg ser at elevene trives enda bedre med å bruke blogger så langt. De opplever læring, rask respons osv. Faktisk er dette mye mer vellykket enn å bruke wiki. Kanskje det er lettere å ta i bruk? Kanskje trives jeg bedre med å bruke det selv også? Selv om det er vanskelig å treffe sjangeren. Fakta eller refleksjoner eller hva skal teksten brukes til?

Begrensninger?
I problemstillingen min har jeg begrense meg til kun å ta for meg den digitale biten. Hvordan kan jeg nå målene for digital bruk i norskfaget? Ved hjelp av blogger? Jeg har jobbet mye med vurdering. Jeg tenker at jeg må legge ut flere problemstillinger. Kanskje fordi det har blitt litt av hvert?

Hva skal vi bestemme oss for på vår skole?
Har vi noen formening om hvordan vi skal bruke digitalt verktøy i norskfaget?
Vi skal opprette en liten diskusjonsgruppe.

Målene i AVIK 6400. Etter anbefaling fra studieleder Trond, tar jeg for meg mål for mål og ser på min måloppnåelse. Hva står igjen?

Ingen kommentarer: