Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

tirsdag 22. april 2008

IKT-workshop på avdelingen

På torsdag skal vi ha IKT-workshop på humanistisk avdeling. Jeg skal presentere mitt prosjekt med blogging i norskfaget og tanken er at alle skal opprette en blogg for å prøve seg. Jeg håper på å få med meg en elev som kan presentere sin norskblogg og hva hun synes om prosjektet. I tillegg skal vi prøve ut bruk av Photostory og Audasity, og lage undervisningopplegg knyttet til dette. Dette ble utrolig kort forberedelsestid og jeg er litt redd for å komme her og komme her. Hva er det egentlig dette studiet har fått meg til å gjøre, tro?

3 kommentarer:

Bente sa...

I går fikk jeg en link som jeg tenkte på deg med en gang. Gå inn på sandvika vgs og finn loggen til en norsklærer som heter Wiik et eller annet. Hun hadde mange gode linker for bla sammensatte tekster osv.

Bente sa...

Kan du vise meg senere/linke til noe du har lagd på Photostory, eller lage et innlegg på hvordan du går frem? En beskrivelse av et nytt verktøy!!!

Bente sa...

Hva er audasity? Spennende?