Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

lørdag 5. april 2008

Spredning i sosiale nettverk

Jeg kjenner at jeg gløder for blogging når jeg møter nye kollegaer. Jeg mener vi kan vinne mye når det gjelder motivasjon og skrivelyst hos våre elever. I går møtte jeg en veldig hyggelig, yngre navnesøster på Aschehougs "bløtkakepresentasjon". Jeg skravlet som vanlig i vei om bloggingens fortreffeligheter. Hun var veldig positiv og ville gjerne se både min og mine elevers blogger. Jeg synes ikke min blogg er særlig spennede, så jeg anbefalte andre blogger som jeg følger med på. Men kanskje jeg kan skjerpe meg for å få den bedre. Jeg må tenke litt igjennom hva som skal til for å gjøre denne bloggen litt mer spennede også for andre som driver med pedagogikk. Dette kan da være en av måtene jeg også er på å spre blogging og annen bruk av IKT i skolen?

1 kommentar:

Bente sa...

Du kan jo nå norsklærerne ved f.eks å sende en mail med link til bloggen din og be om tilbakemelding via mail. Kanskje du bør satse på dine egne koleger i første rekke. Jeg er som sagt også frelst på blogg som et dokumentasjonsverktøy, men som "spreder" av andre ideer må det jo også være helt ideelt.