Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

mandag 7. april 2008

Hvordan kan jeg bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling og samhandling med andre?

Ja, hvordan kan jeg få til dette? Her handler det om å utvikle digital kompetanse for både lærere og elever. Og jeg tenker at det kanskje er lærerne som trenger det mest. Vi har alle på gruppa satt oss litt inn i innovasjonsteori med boka Kjell Skogen og Mari-Anne Sørlie. Vi har sett på Kurt Levins feltkart over motstand mot forandring i et lærerkollegium på kopier som ble delt ut av Trond. Vi har også sett på modeller over hvordan innovasjon spres i sosiale nettverk, i et brukersystem (P-S-modellen) og i et forskningssystem (R-D-D-modellen). Jeg tenker at alle forskningsmodellene har påvirkning på oss og kan anvendes i ulike situasjoner i en lærende skole.

Ingen kommentarer: