Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

tirsdag 22. april 2008

Lydfil i Its learning

I nye Its learning 3.3 har det kommer lyd- og videomuligheter i alle dokumentvalg. Jeg ser for meg fine muligheter til å lese inn teksten på oppgaver og informasjon som jeg legger ut. Spesielt med tanke på dyslektikere er dette supert. Jeg har lykkes en gang med å lage en lydfil i et notat, men det ble med den ene filen. Mine forsøk siden har ikke lykkes. Jeg har gått inn på "Mine innstillinger" til høyre i ITL. Deretter gått inn på "Tilpass Its learning". Der finner jeg flere valg under teksteditor, men "Rich-text" er den editoren som gir best muligheter så langt for lydopptak.

1 kommentar:

Bente sa...

Er det på den gamle versjonen du har prøvd? Jeghar ikek fått satt meg inn i den nye beta versjonen enda. Jobber dumed mange dyslektikere? Eller tenker du også å bruke lydfiler til alle? Egentlig greit for alle!!