Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

tirsdag 29. april 2008

Digitalt workshop

Dette var kjempegøy og så ut til å være veldig vellykket. Avdelingene på skolen prøvde ut de to programmene Photostory og Audacity. Oppgaven var å lage et undervisningsopplegg hvor disse programmene kunne brukes. Jeg fløy som en strikkball rundt og hjalp til med nedlastningen og med å lage en "fotografihistorie". Det ble flere vellykkede prosjekter som vi gjennomgikk på slutten av dagen. Realistene laget noen med bruk av grafer, humanistene hadde koblet lyrikkopplesninger og bilder, men det morsomste var historien om oss selv og hvordan vi jobbet denne dagen.

Dette tror jeg er måten å få til noe innovativt på. Det er viktig å sette av tid hvor alle får prøvd det ut i praksis. På neste workshop skal jeg ta for meg blogging og jeg tenkte lærerne skal opprette blogger og kommentere hverandres innlegg. Dernest skal en elev, som jeg har i norsk, vise hvordan vi har brukt blogger i norskfaget. Hun skal også snakke litt om hvilket utbytte hun har av dette. Bloggen hennes ligger HER.

Nå er vi endelig igang!

Ingen kommentarer: