Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

mandag 12. november 2007

Second Life

På lørdag introduserte Runar oss for Second Life. Second Life fungerer som en egen sosial verden i Sybern. Jeg ble fasinert over muligheten til å undervise og å dele erfaringer med kollegaer her. Spesielt i forhold til en leksehjelpoppgave som jeg har kalt "En foran", åpner det for mange muligheter. Ser for meg hvor gøy det hadde vært å møte elever her, drive leksehjelp og kanskje spesielt coaching.

1 kommentar:

Runar Oudmayer sa...

Ja, det er ingen tvil om at det er gøy. Jeg har prøvd det flere ganger (med voksne) og det fungerer meget godt.

Miljøet i seg selv åpner for helt andre nuligheter enn vi har ellers. Pluss det faktum at avstander ikke har noen som helst betydning. Her er det fantasien som begrenser.

Jeg har ved flere anledninger også drevet veiledning (1 - 1). Og etter min mening (og klientene) fungere det meget bra. Det er noen andre typer momenter man bør ta med i en evt. kontrakt. Men utover det er det fullt ut mulig.