Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

mandag 12. november 2007

Verktøykassesamlingen

På Hiaksamlingen denne weekenden var Runar en skikkelig verktøylanger. Vi fikk en masse praktiske programmer i hendene som vi kunne skru og mekke med. Noe ble prøvd ut i samlingen, mens andre ting trenger jeg litt tid på meg litt å få prøvd ut. Jeg vil se om det kan brukes til noen av Fou-oppgavene mine, "En foran", "Norske Digimapper" og "Norskverkstedet", som jeg tenker at jeg like godt kan legge ut på denne siden etterhvert, selv om de er under arbeid.

Her gikk det i Virtuell Learning Environment (VCT) og Personell Learning Environment (PLE). Vi prøvde iGoogle som jeg riktignok hadde lagt meg inn på fra før, men ikke brukt smart nok. Nå fikk jeg lagt inn endel praktiske løsninger, med meldingsvasler slik at jeg vet når det blir skrevet noe nytt i bloggene som jeg er i nettverk med.

1 kommentar:

Runar Oudmayer sa...

Ja, det kan være nyttig i mange sammenhenger å se verdien av verktøy. De hjelper oss ikke bare til å bli mer rasjonelle, men de hjelper oss også til å systematisere og kontrollere på en måte vi vil bruke mye tid på om vi skal gjøre det manuelt.

Informasjonsflyten i dag er fomidabel, og den krever en god struktur for å bli håndtert på en sikker og effektiv måte.

Blir spennende å høre hvordan du opplever dette er noe tids bruk.