Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

torsdag 20. mars 2008

Blogging i norsk er smart

Etter at jeg begynte å bruke blogger i undervisningen i januar, har det tatt litt tid før elevene forsto vitsen. Nå begynner tilbakemeldingene å komme. "Dette er gøy", "Jeg synes jeg lærer bedre når jeg må skrive om det", "Jeg får bedre oversikt over stoffet", "Jeg liker å systematisere stoffet mitt selv" og "Jeg husker bedre", er noen av tilbakemeldingene jeg har fått.

1 kommentar:

Bente sa...

Jeg tror denne erfaringen du har gjort er viktig. Det tar noe tid med prøving og feiling før elevene ser nytten. Vi lærere må ikke være redde for at elevene i utgangspunktet er skeptike og lite interesserte.