Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

lørdag 29. mars 2008

Mellomlagring

Når jeg vurderer på nettet har jeg kommet til at selv om det er en funksjon i ITL som gjør at en kan unngå mellomlagring, så er dette lurt å gjøre. Jeg har mistet så altfor mange timer her. Noe har klikket og så har jeg mistet en ferdigrettet prøve. Det er dessuten ikke mulig å mellomlagre prøvene hvis elvene ikke har hatt tilgang til nettet, bare ITL. I tillegg har jeg opplevd litt for mye datatrøbbel som gjør at jeg nå saver, dobbeltsaver og mellomlagrer rettede prøver. Jeg stoler ikke blindt på ITL og har ikke overskudd av tid.

1 kommentar:

Bente sa...

Høres smart ut. Jeg har ikke rettet prøver over ITL, men her må jeg også få prøvd meg. Vi har også hatt mye problemer med ITL. Med elever om ikke får opp ITL hjemme og som ikke får lagret eller opp siden i det hele tatt på skolen. Irriterenes. Din erfaring bør du jo dele hvis det er andre som gjør dette.