Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

torsdag 20. mars 2008

Bruk av tankekart i undervisningen

Vi har nå kommet godt ut i 2. halvdel av undervisningsåret, og det er på tide å skaffe seg oversikt over hvilke mål som gjenstår i følge fagplanen i norsk. Jeg gjennomgikk fagplanen med alle gruppene jeg underviser i på starten av skoleåret og i noen grupper har jeg også sett litt på den etter jul. En smart måte å gjøre dette på er å bruke tankekart f.eks. MindOMO eller Bobbles som jeg har skrevet om tidligere. Vi starter tankekartet i midten med læreplanen i norsk og setter de 4 hovedområdene rundt. Ut i fra disse kommer så læreplanmålene, og her kan elevene plassere de oppgavene de har gjort for å nå disse målene. Dette vil være en fin måte å skaffe seg oversikt på.

1 kommentar:

Bente sa...

Smart, men inviterer du da alle inn, slik at alle kan redigere?