Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

onsdag 14. mai 2008

17. mai forberedelser


Vi nærmer oss 17. mai og det er endel ting som skal forberedes. Denne dagen blir hektisk på privatfronten for jeg skal stå og selge kaffe, kaker, pølser, is og brus i skolegården. I den anledningen har jeg nå laget en plakat for å fortelle hva hva ting koster. Og jeg benyttet anledningen til å bruke Adobe Indesign, som jeg faktisk aldri har brukt før. Jeg lot meg forføre til å bruke disse softede skyggene som jeg kunne legge til mitt nasjonalnaivistiske dekor, slik at det "løftet seg" litt fra bunnen. Jada, dette er enveiskommunikasjon som så mye annet reklamemateriell er. Men i følge kommunikasjonsmodellen kan det faktisk føre til tilbakemelding i form av respons. Og med den responsen som vi pleier å få, nemlig et bra salg, så sponses det alskens kuturutflukter og annet som kommer elevene tilgode. Dette er ikke interaktivt, men det kommuniserer godt nok. Reaksjonene er både umiddelbare og impulsive. Pølser, kaker og is pleier å gå raskt unna.

Ingen kommentarer: