Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

tirsdag 13. mai 2008

Lydfiler ved heldagsprøve


Jeg har nå lest inn all tekst til heldagsprøve i Audacity, som jeg har lagret i WAV-filer. Det var ganske mye og ble tunge filer. Disse skal legges ut på maskinene til elevene på heldagsprøve i morgen. Jeg er spent på hvordan dette vil gå. Denne dagen er det prøve uten hjelpemidler, derfor er Internett og ITL stengt av. Men lydfilene vil ligge på elevenes domene på "Min datamaskin". Hvis dette fungerer betyr det at jeg ikke vil trenge å ta ut elever som jeg skal lese for. Alle elevene vil ha alle lydfiler liggende. Dette ligger an til å bli en mer inkluderende heldagsprøve!

Ingen kommentarer: