Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

onsdag 6. februar 2008

1. lille skritt: Blogging i norskfaget

28. januar opprettet jeg en egen blogg, KM-bloggen, for elevene mine i videregående skole. "Hvordan kan vi bruke blogg i norskfaget i videregående skole? Hva kan vi lære av det? Er det noe vits i?" spør jeg elevene. Tanken var at blogging muligens ville føre til økt refleksjon og læring.

1 kommentar:

Bente sa...

Det er vel det vi lsiter med alle. Ønsket om å se nytten av dette er høyt. Hvis vi ikke finner motivasjonsknappen blir dette vanskelig. Motstand er også meget relevant mht elevene også, ikke bare ledelsen og kolleger. Tror som sagt at det å finne noe som du vet kan virke er viktig. Å bruke elevene som "prøvekaniner" med mye feiling etc kan virke mot sin hensikt i den første perioden.