Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

onsdag 27. februar 2008

Styrt eller tilfeldig innovasjon?

Kan vi styre en innovasjon? Hvis modellen vi bruker som utgangspunkt for innovasjonen er modellen for sosiale nettverk (Skogen og Sørlie), erfarer jeg akkurat nå at dette ikke er så lett, og kanskje er det heller ikke meningen.
Jeg ser at Bente i responsgruppen min erfarer noe av det samme. Vi har begge kommet med små drypp ovenfor ledelsen, men så bestemmes plutselig møter uten at vi er tatt med i planleggingen. Jeg tror det er de små dryppene våre som utløser reaksjonen "nå-må-vi-gjøre-noe-her-vi-får-sette-opp-et-møte"! Men dette gir en merkelig følelese av kaos-innovasjon!

1 kommentar:

Bente sa...

Artig at vi har opplevd det samme. Var innom rektor i dag og snakket med henne. Jeg fortalte hva jeg syntes om denne timene vi hadde hatt og ga henne bloggadressen min. Hun forstod at jeg følte meg litt oversett og synes det er flott at jeg ønsker å bruke min kompetanse sammen med de. Har du fått snakket med ledelsen om dette? Er det mulig at vi ikke har gjort "dryppene" på riktig måte? Kanskje vi skal være kritiske om vi har gjort noen feil og finne ut hva vi evt. kunne gjort annerledes.