Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

søndag 17. februar 2008

Tanker i Spania

Jeg sitter nå i Spania og er fornøyd med å ha kommet meg på et nettverk. Og leser interessante innlegg til loggene mine fra Bente og Trond. Jeg kan huske at vi var skeptiske til blogger, ja. Men innovasjonsarbeid er jo nettopp spennende og utfordrende pga. at det er nytt og usikkert og kanskje til og med helt feil! Det er viktig å ha en blanding av positive og kritiske røster både på læreværelset og blandt elevene.

Det som er så supert med blogging er at det finnes flere alternativer mht. tilganger. De som ønsket å bare prøve blogging uten å kommunisere med omverdenen i første omgang, anbefalte jeg å opprette en blogg på eportifolioen på ITL og da med kun tilgang selv. Mens de som følte for å legge seg ut på www. valgte Blogger med fulle tilganger for alle. Mellom disse ytterpunktene valgte elevene det de selv følte for. Parallelt underviste jeg i Nettvett og vi opprettet et diskusjonsforum på ITL.

1 kommentar:

Bente sa...

Dette er jo kjemplurt,for da kan alle bestremme selv. Indu. tilrettelegging. Vi husker selv hvor skeptiske vi var til å legge ting ut i "det store intet" første gangen. Vi må ikke glemme at alle har den følelsen en eller annen gang. Dette var en god ide, som jeg også vil bruke. Har du det fint i Spania? Hvor er du?