Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

torsdag 28. februar 2008

Fjernstyrt undervisning med IKT

Mens jeg har vært på seminar i dag, har elevene arbeidet med oppgaver. Ikke nødvendigvis på skolen, de har vært fri til å arbeide der de selv har ønsket det. Men en forutsetning har vært tilgjengelig datamaskin med nettilgang. Det betyr at noen elever har måttet komme på skolen, for ikke alle har datautstyr i orden hjemme.

Det er to grupper som har arbeidet på denne måten. Undervisningsopplegget og oppgavene har jeg tilrettlagt på ITL med tidsstyring, slik at jeg kan se hvem som har vært på nettet og arbeidet. De har også fått mulighet til å samarbeide om oppgavene via Facebook, blogger eller msn. Samarbeidet skulle være dokumenterbart. Noen av oppgavene har vært individuelle. Jeg er spent på hvordan det har gått, vi skal evaluere dette i de neste timene jeg har med elevene.

Ingen kommentarer: