Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

torsdag 28. februar 2008

IKT-seminar med Microdaisy

I dag har jeg vært på et seminar i regi av Microdaisy. Microdaisy leverer IKT-baserte lese- og skrivehjelpemidler. Produkter som ble demonstrert var bl.a. WoxitBudgetPro, E-lector, LingDys og LingWrite. Jeg har prøvd LingDys tidligere i en prøveperiode, men programmet fylte opp minnet på maskinen min. Nå tror jeg at det er på tide å gjøre et nytt forsøk. Jeg vil bli flikere med å tilpasse undervisningen så den blir mer inkluderende. Disse hjelpemidlene er nyttige i så måte.

1 kommentar:

Bente sa...

I dag fikk jeg et spørreskjema fra studenter om akkurat digitale hjelpemidler for elever med lese og skrivevansker. Jeg svarte at jeg ikke har noen erfaring med dette. Det har ikke vært aktuelt for meg enda. Egenlig litt rart. Tenker over at jeg burde ha hatt det. Vi lener oss litt til norsklærerne som kartlegger elevene og når vi får beskjed om at det ikke er et problem, har vi ikke gjort noe. Vi burde kanskje være mer kritisk når vi har på følelsen at noe er galt!!!!!