Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

onsdag 13. februar 2008

Videre blogging

I dag har vi blogget videre i norskfaget. Jeg oppfordret alle elevene til å legge inn tags hvor de systematiserer stoffet sitt etter emner. F.eks. grammatikk, språk, begrepsforståelse, fremmedord osv. Jeg tenker også at vi kan bruke blogger til sjangerlære, men jeg må tenke litt på hvordan vi kan sytematisere dette. Er redd vi kan ende opp med endel rot. Jeg er også redd for å styre dette for mye. Samtidig tror jeg at jeg må jeg være tydlig på hva vi skal gjøre og hva jeg forventer skal bli gjort, ellers har jeg følelsen av at det kan det bli bare tull og mye bortkastet tid.

1 kommentar:

Bente sa...

Jeg selv brukte lang tid ,før jeg skjønte poenget. Det er kanskje viktig at du viser hvordan du gjør det og hvorfor. Kanskje flere ganger også.