Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

tirsdag 12. februar 2008

Innovasjonsteori

Bente etterlyser teori rundt hvordan jeg går fram for å involvere ledelsen. Dette må jeg ta fatt i og beskrive. Spesielt fordi det er bevisste små skritt fra min side. Jeg er påvirket av "Løsningsfokusert coaching" og "Oppbygging av kompetanse i en lærende organisasjon". Spesielt Unn Stålsett er en viktig insirasjonskilde med sin veiledningsverktøykasse, og muligens også Belbins modell for teambuilding. Kanskje kan jeg bruke "Kvalitetssirkler for å løse organisasjonenes utfordring" hentet fra kollegaveiledening? Eller ender jeg rett og slett opp med aksjonsforskning. Jeg er fortsatt veldig usikker på forskjellene mellom innovasjonsforskning og aksjonsforskning. Det kan se ut til at de springer ut fra forskjellige forskningsmiljøer og tradisjoner. Jeg skal forsøke å skrive mer om dette etterhvert.

2 kommentarer:

Bente sa...

Det blir spennende å lese. Er sugen på all ny informasjon. Likevel tror jeg at jeg holdr meg til Skogen. Du ligger jo langt foran meg på dette området.

Yngstelæreren sa...

Jeg må si som Bente, du er kommet så mye lengre og kan mye mer enn meg om dette, så jeg er redd jeg ikke kan hjelpe deg her. Har mer en nok med Skogen akkurat nå jeg.