Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

mandag 11. februar 2008

Medarbeidersamtale

I dag var jeg i medarbeidersamtale med min avdelingssjef. Samtalen dreide seg bl.a. om planlegging av undervisning, bruk av ITL osv. Jeg benyttet anledningen til å vise på dataskjermen hvordan jeg arbeider digitalt med planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisningen. Jeg viste hvordan hele undervisningsopplegget mitt er lagt ut på nettet med nøye dagsplaner, linker til læringsressurser, forelesninger med linker til lærestoffet og mapper for innlevering av arbeidsoppgaver som jeg vurderer digitalt. Dette betyr at også elever som er hjemme eller syke kan logge seg på og gjennomføre undervisningsopplegget når det måtte passe dem.

2 kommentarer:

Ole Fredrik sa...

Kjempeflott å få gjort ledelsen nyskjerrig, og få vist hvordan man kan benytte ikt til pedagogiske verktøy.

Bente sa...

Så bra. Det er viktig å gjøre det i riktig rekkefølge. Har du teori som underbygger din fremgangsmåte, eller resultat? Vi må få vite hva som skjer senere.