Digital inkludering i norskfaget på videregående skole

Denne bloggen er opprettet for å dele erfaringer med andre som underviser i norsk på videregående og som er opptatt av digital inkludering.

torsdag 14. februar 2008

Innovasjon gjennom bloggenettverk

Kan vi få til noen nye små steg gjennom bloggenettverk? Innovasjon gjennom sosiale nettverk er definert av Skogen og Sørlie (1992).
Jeg er veldig fornøyd med mitt sosiale bloggenettverk gjennom HIAK. Der lærer jeg kanskje mest. Men som blogger har jeg også blitt mer og mer nyskjerrig på andre blogger. Enkelte blogger skiller seg ut fordi de innholder pedagogiske tips jeg kan dra nytte av. Disse interesserer meg og nyskjerrig følger jeg med på hva som skjer i disse bloggene. Av og til prøver jeg ut disse tipsene i min egen undervisning. Og av og til blir mine kollegaer oppmerksomme på hva jeg gjør og får lyst til å prøve det de også, eller det kan selvsagt også være motsatt vei. Men jeg ser ikke for meg at vi vil bruke blogger i vår kommunikasjon, i alle fall ikke enda. På min skole arbeider vi i små team hvor vi planlegger undervisningen sammen, og kanskje kan vi bli enige om noe alle kan prøve ut i teamet. Jeg tenker at dette vil være den naturlige måten å nærme seg en IKT-innovasjon på min skole.

1 kommentar:

Bente sa...

Er jeg litt treg? Finnes det et enkelt og oversiktelig sted hvor man kan søke på temaer til ulike blogger? Ikke bare overskrift, men ord og stikkord i innlegg? Eller er det bare tilfeldigheter om man finner blogger som er interessante (tips fra andre)